Jordbävning!

J
ordbävning! I Sverige? Vad är risken...? Väldigt liten. Men i morse hände det. Och jag blev skit rädd! Fyfan, vaknade av att sängen skakade och att alla mina saker på mitt skrivbord höll på att trilla ner. (Och där är massa saker!)
Kändes som husväggarna var av gummi, allt bara vibrerade. Riktigt läskigt... Tänk då att vara med om en stor jordbävning!

Saker och ting har äntligen börjar lugna ner sig... Så stressad som jag har varit de senaste veckorna har jag inte varit på länge. Pappa tjatar på mig att jag ska erkänna att jag har tagit på mig för mycket, och jag för nog erkänna...
Jag driver som sagt ett UF-företag tillsammans med Nicole och vi är två personer..Vilket betyder MASSA jobb. Jag har nog lagt ner i genomsnitt 2-3 timmar om dagen på Idékoll UF den senaste månaden. Men det är så kul, för det syns resultat!
Utöver detta har jag 1000 saker i skolan... Jag har valt till massa extrakurser för att höja mitt snitt men det ska jag inte fortsätta med nästa termin. Då ska jag fokusera mer på de jag redan har! Läser redan 2800 p.
Annars jobbar jag uppe hos pappa i affären..Ett par dagar i veckan, rätt lagom.
Men detta året sökte jag jobb på posten också, för att tjäna ännu mer pengar. Och jag fick det ! Så denna veckan jobbar jag mellan 18,oo och 22,oo och sorterar julkort. Lättförtjänta pengar !

Men kvällarna försvinner helt, så jag hinner inte med något på kvällarna... Riktigt längesen jag bara tog de lugnt en kväll och kolla film eller chilla. De senaste helgerna har jag till och med pluggat antingen fredag eller lördagskvällen. Riktigt sorgligt haha.

Just nu sitter jag och bokför för Idékoll UF. Snart ska jag bege mig till banken, sätta in lite pengar vi tjänade på mässan och sedan hämta en beställning hos tryckeriet.
Det har jag nog inte sagt men, mässan gick väldigt bra! Vi är super nöjda. VI fick bl. a en beställning på 20 böcker av Kjell & Co. där de ska ha sin logga och vision tryckt i boken. Så jag ska köra och hämta dem på tryckeriet om en liten stund, och sen lämna dem på deras kontor!

Jag satt som tidigare nämnt och jobbade med mina au-pair ansökningar i fredags, eftersom jag hade fått 2500 kr i rabatt om jag skickade in dem innan lucia. Men det hann jag tyvärr inte.
Jag fick dock ett mejl från förmedlingen tidigare idag där det stod att många snubblade på mållinjen (antagligen fler än mig som har mycket i skolan!) och att erbjudandet är förlängt tills torsdag! Så ikväll efter jobb ska jag göra det sista. Tur va?!

Oj, vilket långt inlägg...

Avslutar med att det var skönt att ventilera sig och att jag längtar till Jullovet och Julafton!





Vår logga, och utsidan på boken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0